x

Direct naar stelling

Ondernemingsraad verkiezing 2017

Doorloop de stemwijzer en vergelijk jouw standpunten met de kandidaten.

Klaas Versluys
Janna Kobussen
Johanna Jaspars
Piet van Ommeren
Sanne de Vries
Tom de Bruijn

Klaas Versluys

Praatjes vullen geen gaatjes

Kies mij voor: 

  1. Betere overlegstructuren
  2. Betere werkomgeving

 

Janna Kobussen

Wil je daadkracht, dan ben ik je vrouw!

Een man een man (in dit geval een vrouw), een woord een woord. Zo zou ik mij het beste typeren. Maar ook plezier in het werk staat bij mij hoog in het vaandel.

Johanna Jaspars

Laat je stem gelden!

Met veel plezier heb ik de afgelopen periode zitting genomen in de OR. Graag ga ik verder op de ingeslagen weg en zet ik het goede werk voort. 

Voor een duidelijke visie: Stem op mij!

Piet van Ommeren

Voor evenwicht en balans ben je bij mij aan het goede adres

Wil je gehoord worden, laat mij je spreekbuis zijn. Ik ben dé aangewezen persoon om jou te vertegenwoordigen. Dus: Stem op mij!

Sanne de Vries

Kwaliteit boven kwantiteit!

In de tijd dat ik werkzaam ben voor bedrijf X heb ik gemerkt dat de kwaliteit steeds verder achteruit gaat. Ik vind dit een gevaarlijke ontwikkeling en daarom heb ik me verkiesbaar gesteld voor de OR. Ik maak me sterk voor meer aandacht voor kwaliteit! Jij ook? Stem dan op mij!

Tom de Bruijn

Met zijn alle de neuzen dezelfde kant op!

Ik ben de perfecte kandidaat voor de OR omdat ik al lange tijd werkzaam ben voor bedrijf X. Het lijkt me belangrijk om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen, van zowel de binnen- als de buitendienst. Daarom wil ik graag de belangen van de buitendienst behartigen.

1. Werknemers mogen zelf hun begin- en eindtijden bepalen

1. Werknemers mogen zelf hun begin- en eindtijden bepalen

    oneens

  • Tom de Bruijn

      In de praktijk zorgt deze regel voor ongelijkheid tussen de binnen- en buitendienst. Personen van de buitendienst kunnen hun werktijden helemaal niet zelf bepalen. Daarom ben ik tegen deze regel. We moeten gewoon allemaal op de oude manier van half 9 tot 5 blijven werken.

  • Klaas Versluys

      Oneens, voor sommigen heel welkom maar ik denk dat dit niet de oplossing is. 

  • Janna Kobussen

      Een half uurtje eerder beginnen en dan eerder stoppen vind ik prima, maar niet hele uren. Het bedrijf moet op normale kantoortijden gewoon bereikbaar zijn, dit geldt voor alle afdelingen. 

    geen mening

  • Piet van Ommeren

      Dit hebben wij niet op ons programma staan. Hier hebben wij dan ook geen mening over.

    eens

  • Sanne de Vries

      In een modern bedrijf mag deze regel niet ontbreken. Doordat je het vertrouwen geeft aan de werknemers zullen zij deze ook niet beschaden. Ook thuiswerken moet mogelijk worden gemaakt. Op naar het werken 2.0!

  • Johanna Jaspars

      Dit moet de standaard worden. Het bedrijf moet zijn werknemers de vrijheid geven en het vertrouwen. Hier valt of staat een positieve bedrijfscultuur mee.

Kies kandidaten


2. Er moet meer geld worden vrijgemaakt voor facilitaire voorzieningen

2. Er moet meer geld worden vrijgemaakt voor facilitaire voorzieningen

    oneens

  • Piet van Ommeren

      Ik vind het hoofdkantoor er prima uitzien met voldoende facilitaire voorzieningen. 

    geen mening

    eens

  • Tom de Bruijn

      Ik vind dat er op het hoofdkantoor meer ruimte moet zijn voor personen zoals ik die snel even op kantoor een bespreking hebben. Er zijn nu nooit ruimtes vrij waardoor ik gedwongen ben in de kantine te gaan zitten. Dit komt absoluut niet professioneel over.

  • Sanne de Vries

      Helemaal mee eens!

      - Grotere kantine

      - Meer vegetarische gerechten in de kantine

      - Meer vrouwen wc's

      - Zeepdispenser moet altijd vol zijn

  • Klaas Versluys

      Dit is ons belangrijkste focuspunt. Ik vind de omgeving waarin we moeten werken ronduit slecht. De afdeling logistiek zit vlak naast een enorme printer. Heel de dag lawaai en erg ongezond. Ook de vloerbedekking zorgt voor een heel muffe geur. Het hele pand is echt aan vernieuwing toe!

  • Janna Kobussen

      Zeer zeker mee eens, de uitstraling van het kantoor is het visitekaartje. Het eerste dat klanten zien. Ik vind het bureau waar ik aan zit al echt verschrikkelijk en oud. Daar moet echt eens over worden nagedacht, dit kan zo niet langer.

  • Johanna Jaspars

      Zeer zeker mee eens. Laten we beginnen met het faciliteren van een vrijdag middag borrel. Dit zorgt voor een positieve sfeer, collega's leren elkaar beter kennen en zo worden nieuwe, creatieve ideeën geboren. Wil je om vrijdag om 4 uur aan een biertje of een wijntje zitten en sparren met collega's op een ongedwongen en gezellige manier? Stem dan op mij!

Kies kandidaten


3. Er moet een collectieve zorgverzekering komen

3. Er moet een collectieve zorgverzekering komen

    oneens

  • Piet van Ommeren

      Onzin, iedereen kiest gewoon zijn eigen zorgverzekering. Iedereen heeft eigen wensen dus een collectieve zorgverzekering biedt geen meerwaarde, je kunt nooit iedereen tevreden stellen.

  • Johanna Jaspars

      Achterhaald en oudewets. Iedereen wil zelf de keuze maken om een zorgverzekering te kiezen die volledig is afgestemd op zijn/haar behoeften. Een collectieve zorgverzekering kan hier nooit aan tippen.

    geen mening

  • Tom de Bruijn

      Voor mij niet belangrijk, wellicht voor andere personen wel. Ben er niet tegen, maar ook niet persé voor.

  • Klaas Versluys

      Hier heb ik geen mening over

    eens

  • Sanne de Vries

      Ja! Zo kunnen medewerkers profiteren van een korting.

  • Janna Kobussen

      Dit mis ik echt, bij zo'n groot bedrijf moet dit gewoon standaard worden. 

Kies kandidaten


4. De buitendienst moet meer betrokken worden bij de organisatie

4. De buitendienst moet meer betrokken worden bij de organisatie

    oneens

  • Sanne de Vries

      Oneens. De afdeling communicatie heeft er al heel veel voor gedaan om de buitendienst meer te betrekken bij hetgeen er in het hoofdkantoor gebeurt. Door middel van een nieuwsbrief houden we de gehele organisatie altijd op de hoogte van nieuwtjes. Dat de buitendienst deze nooit leest kunnen wij ook niet helpen.

  • Piet van Ommeren

      Onzin. Ik ben zelf ook 90% van de tijd onderweg en bij klanten, maar ik merk dat ik alles meekrijg van het bedrijf. Het is maar net hoeveel energie je er zelf in steekt. Het is ook aan jezelf om af en toe eens iets van je te laten horen en een praatje te maken met collega's die op kantoor zitten.

  • Johanna Jaspars

      In samenwerking met de afdeling Communicatie doen we er alles aan om de buitendienst meer bij de organisatie te betrekken. Desondanks blijven ze steken in de slachtofferrol. Ik ben ervan overtuigd dat extra inspanningen niks opleveren en dat het een kwestie is van de mentaliteit veranderen jegens het hoofdkantoor. We hebben het beste met iedereen voor!

    geen mening

  • Janna Kobussen

      Staat niet op mijn programma.

    eens

  • Tom de Bruijn

      Dit is mijn belangrijkste aandachtspunt waar ik me op wil richten wanneer ik lid ben van de OR. Ik vind (en veel collega's met mij) dat de buitendienst vaak wordt overgeslagen met leuke uitjes. Ook maken wij weinig mee van de veranderen die plaatsvinden op het hoofdkantoor. Middels een betere communicatie willen wij echt weer een onderdeel van het bedrijf worden.

  • Klaas Versluys

      Ik hoor vaak van mijn collega's van de buitendienst dat ze zich een buitenbeentje voelen. Dit kan ik me ook wel voorstellen want zij zijn er vaak niet bij wanneer we gezamenlijke lunches hebben op het hoofdkantoor. Ik streef ernaar de buitendienst meer te betrekken en ze het gevoel te geven dat zij nét zo belangrijk zijn als wij. Zij voeren het zware werk uit!

Kies kandidaten


5. Er moet de mogelijkheid worden geboden om extra vrije dagen te kopen

5. Er moet de mogelijkheid worden geboden om extra vrije dagen te kopen

    oneens

  • Tom de Bruijn

      Dit vind ik onzin, we hebben allemaal genoeg vrije dagen en daar moet je het maar mee doen. Wanneer iedereen vrij is om vrije dagen te kopen is er geen houden meer aan. 

  • Klaas Versluys

      Onzin! Je hebt het maar te doen met de 25 vrije dagen die we van het bedrijf krijgen. Nederlanders werken sowieso al erg weinig wanneer je dit vergelijkt met andere landen. Bovendien werkt 60% van de werknemers van ons bedrijf parttime.

    geen mening

    eens

  • Sanne de Vries

      Helemaal mee eens, dit hoort ook bij het nieuwe werken. Vooral wanneer er kinderen in het spel zijn gaan de vrije dagen vaak op aan onverwachte gebeurtenissen zoals ziekte van kinderen of dokter-bezoekjes. Je bent dan al snel door je vrije dagen heen. Door deze regel krijgt iedereen de vrijheid toch nog een aantal lekkere vrije dagen voor zichzelf te kopen.

  • Piet van Ommeren

      Ik ben het hiermee eens omdat ik zelf als vader zijnde maar al te goed merk dat hier behoefte aan is. Echter vind ik dat het gelimiteerd moet worden op 5 extra dagen, anders wordt er misbruik van gemaakt. Natuurlijk moet er ook eerst toestemming worden gevraagd aan de manager.

  • Janna Kobussen

      Ikzelf heb dit niet nodig, maar ik hoor geluiden dat dit heel erg gewaardeerd zou worden door de werknemers. Ik wil me hier dan ook sterk voor maken.

  • Johanna Jaspars

      Helemaal mee eens, het moet een vrijheid worden om financieel in te leveren voor meer vrije tijd. het is 2017 en mensen zijn meer bezig met hun leven naast het werk. Werken om te leven, niet leven om te werken. Het kopen van extra vrije dagen is hier een goed middel voor.

Kies kandidaten


6. De overnames moeten stoppen, er moet eerst naar de kwaliteit gekeken worden

6. De overnames moeten stoppen, er moet eerst naar de kwaliteit gekeken worden

    oneens

  • Tom de Bruijn

      Ben het hiermee oneens, de overnames zorgen er ook voor dat het bedrijf en hiermee ook de werknemers blijven groeien. Wel moet er dringend gekeken worden naar de kwaliteit. Het kan ook én én zijn.

  • Piet van Ommeren

      Zeer oneens, groei is goed! Zelf ben ik hiervoor verantwoordelijk. Door de groei is er ook meer geld beschikbaar voor het bedrijf om verbeterslagen te maken.

    geen mening

    eens

  • Sanne de Vries

      Helemaal mee eens, wij van de afdeling communicatie verzorgen ook de klantenafhandeling. Van onze dochter ondernemingen ontvangen we geregeld klachten. Dit moet echt stoppen!

  • Klaas Versluys

      Ik ben het hiermee eens, maar niet op een keiharde manier. Natuurlijk ben ik voor overnames, alleen mag het het komende jaar wat minder. Er moet een focusgroep komen die zich richt op de kwaliteit, wellicht zelfs een aparte afdeling. Daar wil ik me het komende jaar sterk voor gaan maken.

  • Janna Kobussen

      Zeer zeker mee eens, als administratief medewerker ontvang ik ook mensen aan de balie. Geregeld krijg ik dan zaken te horen. Vaak negatief over de allereerste bedrijven die zijn overgenomen. Door de snelle groei zijn zij vergeten en krijgen ze niet meer de verdiende aandacht. Dit moet veranderen!

  • Johanna Jaspars

      Als marketing medewerker ben ik altijd heel erg gefocust op de kwaliteit. Dat de kwantiteit soms ten koste gaat van de kwaliteit vind ik een ernstige zaak. Hier moet verandering in komen! Of dat nou in de vorm is van minder overnames, of in de vorm van extra personeel voor de kwaliteitbewaking, is me om het even.

Kies kandidaten


Bijna klaar!

Selecteer alle stellingen die u het belangrijkst vindt. Er is geen limiet.